Jobbigt...

nu ikväll har jag gjort det jobbigaste hittills när jag scrappat. Jag har scrappat en LO om min mamma. Min mamma dog i mars 1991 och jo, visst det är länge sedan men sorgen och saknaden sitter kvar och den blir större när man har småbarn. Det finns så mycket jag skulle vilja prata med henne om. Jag skulle vilja prata om Saras och Smillas framsteg och jag skulle vilja fråga om hennes barndom. Jag skulle vilja ha hennes råd när det är tufft och jag skulle vilja lyssna på henne när hon berättar om min och mina bröders tidiga år, sånt man inte kommer ihåg själv.
Det här är en av orsakerna till att jag scrappar, inte bara att göra snygga sidor med foton på utan också för att lämna något till framtiden, till mina barn. Jag insåg idag att jag vill komma igång med min BOM. Tänk om mamma hade haft något sånt!!! Vilken skatt det hade varit idag! Jag kommer att scrappa mer om mamma, jag kommer skriva ner mina minnen av henne, för mina tjejer har aldrig träffat sin mormor och för mig är det också en inre process. Jag bearbetar många tankar och känslor när jag scrappar.

Jag gjorde layouten med tanke på en utmaning på swe scrap men jag har inte bestämt mig än om jag ska skicka den eller om jag ens ska lägga ut den här.

Jag ska i alla fall lägga ut fotot som jag har scannat in. Jag tror mamma är ca 3-4 år på det här fotot....

image74

Tack för i kväll

och ni som har era föräldrar kvar.....jag blir såå arg när man tar sina föräldrar för givet...så värdesätt dem och glöm inte fråga massor av saker!!! Ni vet inte hur länge de finns kvar...

Kommentarer
Postat av: elsamaja

En jättekram till dej, bra gjort att du orkat ta det första steget.
När jag gjorde LOn om älgjakten, där min pappa var med, kändes det förvånansvärt bra, det kändes så rätt att kunna berätta i ord och bild, om det som var så stor bit i hans liv.
Jag har kasettband, med inspelningar, från det att han var med i Radio Jämtland, dom lyssnade jag på först efter ca 13 år, vågade inte tidigare.

2007-10-28 @ 00:22:55
URL: http://elsamajarun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0